KNVB Lokale Jeugdopleiding

De s.v. Huizen heeft in het seizoen 2023/2024 een uitgebreide audit ondergaan, een audit dat onderdeel is van het Kwaliteit & Performance programma voor jeugdopleidingen uitgevoerd door de KNVB en het onafhankelijk adviesbureau NMC Bright. Deze audit hebben wij uiteindelijk als jeugdopleiding met vlag en wimpel doorstaan, met als resultaat dat wij als club op 7 september 2024 het certificaat Lokale Jeugdopleiding hebben mogen ontvangen.

Het Kwaliteit- & Performance Programma is het nieuwe model van de KNVB om verenigingen te ondersteunen met (voetbaltechnisch) jeugdbeleid. Het richt zich op het doorlichten en ontwikkelen van jeugdopleidingen, waarbij clubs een certificaat kunnen behalen. Het geeft clubs tevens handvatten en concrete aanbevelingen om de jeugdopleiding verder te verbeteren.
Met de unieke methodiek van ‘ontwikkelingsgericht certificeren’ brengen clubs in het betaalde en amateurvoetbal eerst de kwaliteit van hun jeugdopleiding in kaart. Hiervoor zijn minimale kwaliteitseisen opgesteld op lokaal, regionaal, nationaal en internationaal niveau. Vervolgens wordt de clubs de mogelijkheid geboden om samen met hoogwaardige experts (van binnen en buiten het voetbal) te bepalen wat de volgende stap kan zijn in de ontwikkeling van de jeugdopleiding.
Uit dit onderzoek is gebleken dat sv Huizen aan de eisen voldoet, die worden gesteld aan het niveau Lokale Jeugd Opleiding. De sv Huizen behoort hiermee tot een selecte groep amateur clubs in Nederland en Het Gooi.

Link naar: gecertificeerde clubs.
Link naar: officiele toekenning door de KNVB v.w.b. de status van Lokale Jeugdopleiding(LJO).

De ambitie van de sv Huizen is erop gericht om in 3-4 jaar het niveau van Regionale Jeugd Opleiding te behalen.