Onze club – onze trots!

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Een voetbalvereniging moet een veilige omgeving zijn voor iedereen, en voor minderjarigen in het bijzonder. Eén van de middelen om een veilige sportomgeving te creëren is het vragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Het bestuur van sv Huizen onderschrijft het belang van een VOG. Wij vragen alle vrijwilligers en medewerkers, die direct of indirect contact hebben met minderjarigen, om een Verklaring Omtrent Gedrag te overleggen. Denk hierbij onder meer aan de teamleiding (leiders, trainers, grensrechters en verzorgers), scheidsrechters, EHBO-ers. Vrijwilligers/medewerkers ontvangen hier binnenkort meer informatie over.

Naast het overleggen van een VOG is het nog steeds van belang dat bij jonge kinderen een 4-ogenprincipe regel geldt. Denk hierbij o.a. aan dat een leider of trainer nooit alleen in een kleedkamer mag zijn of apart met een kind in een (gesloten) ruimte is. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met de VCP.

Vertrouwenscontactpersonen (VCP)
Wat is een Vertrouwenscontactpersoon (VCP)?
De vertrouwenscontactpersoon (VCP) is binnen s.v. Huizen het eerste aanspreekpunt voor iedereen die een vraag heeft over of te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag. De VCP fungeert als eerste opvang voor leden (sporters, ouders van sporters, toeschouwers, kaderleden, vrijwilligers, bestuur) met een klacht of een vraag. Ze bieden een luisterend oor, geven raad en verwijzen door voor geschikte hulp. Daarnaast adviseren en stimuleren ze de vereniging of bond om preventieve maatregelen te nemen.

Meer informatie en contactgegevens

Bestuur s.v. Huizen