Beste groen-gele familie!

Het opnemen van een podcast, omroeper bij het jaarlijkse schoolvoetbaltoernooi, de maandelijkse vergaderingen op donderdagavond, het uitreiken van de ‘taatjes’ aan eigen jeugdspelers die doorstroomden naar het eerste. Zomaar een greep uit het bijzondere werk als voorzitter bij de s.v. Huizen. Een prachtrol als je het mij vraagt, waar ik nog graag lang mee door was gegaan. Maar eerder dan gepland en veel eerder dan verwacht heb ik besloten dat de koek op is. Niet voor s.v. Huizen natuurlijk – die liggen prachtig op koers – maar voor mij als voorzitter. Een besluit dat ik niet halfslachtig neem, dat zullen jullie vast begrijpen.

Met de overgang van het eerste elftal naar de derde divisie komt er veel op onze club af. Dit vraagt om een verdere professionalisering op meerdere fronten binnen de vereniging. Willen we ons kunnen meten aan de andere clubs in de derde divisie, dan moeten alle zeilen bij. Financieel, technisch en organisatorisch. En dan ligt er natuurlijk ook gewoon de taak om onze ambities voor de jeugd en de breedtesport waar te blijven maken. Laten we ook het politieke speelveld rondom de bouw van de woontorens niet vergeten.

Ik ben helaas niet meer de jongste. Ik moet realistisch zijn dat het hooghouden van al deze ballen voor de club voor mij meer energie kost dan dat ik nu heb. Ik zie dat de club in dit stadium meer inzet vraagt, en ook verdient. Daarom doe ik per 1 juli 2024 aanstaande een stapje terug en draag ik mijn functie als voorzitter (a.i.) over aan de huidige penningmeester Dennis Molenaar. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij s.v. Huizen met veel bevlogenheid richting ons honderd jarig bestaan weet te brengen.

Meer details over de nieuwe samenstelling van het bestuur als gevolg van deze ah hoc bestuurswissel volgen binnenkort.

Met heel veel trots en dank, en met een sportieve groet,
Klaas Vos | Voorzitter 2022-2024